Pierwsza pomoc przy potrąceniu pieszego.

separator

Prowadzone przez nas szkolenia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości są oparte na autorskich aplikacjach VR, których założeniem jest nauka przez doświadczenie. Uczestnicy warsztatów wcielają się w nich w rolę uczestników zdarzenia, którzy pokonują postawione przed nimi wyzwania, poszerzając swoją wiedzę z zakresu zagadnień BHP i Pierwszej Pomocy.

O czym jest aplikacja  ?

W przypadku aplikacji „Pierwsza pomoc przy potrąceniu pieszego” użytkownik pełni funkcję pasażera samochodu osobowego. W czasie jazdy na ulicę wkracza zapatrzony w telefon mężczyzna. Niestety, z nie uwagi pieszego dochodzi  do potrącenia. Zadaniem osoby odbywającej szkolenie jest zabezpieczenie miejsca wypadku, powiadomienie odpowiednich służb oraz udzielenie poszkodowanemu niezbędnej pomocy.

Interaktywne elementy

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają zawartość apteczki pierwszej pomocy, którą omawiamy szczegółowo przy użyciu wirtualnych modeli 3D. Za sprawą tej technologii użytkownik, który „chwyci” w swe dłonie na przykład gazę, może ją rozpakować. W tym czasie lektor opowiada do czego służy dany opatrunek i jak należy go poprawnie używać – co gracz musi chwilę później zademonstrować w wirtualnej rzeczywistości.

Praca z kaskaderami

Podczas realizacji tej aplikacji pracowaliśmy z grupą kaskaderów Zbyszka Modeja. Scena z potrącenia była na początku zaplanowana nieco inaczej – kaskader miał przelecieć nad samochodem, ale ponieważ warunki atmosferyczne były niesprzyjające, mężczyzna pośliznął się i wpadł do środka auta. Na szczęście nic mu się nie stało, a sam moment upadku został uchwycony na kamerach. Dzięki temu zbiegowi okoliczności i doskonałej pracy programistów uzyskaliśmy niesamowity efekt, za pomocą którego uczestnik szkolenia może doświadczyć na własnej skórze momentu uderzenia autem w człowieka.

Grając ćwiczysz pamięć mięśniową

Podczas budowania aplikacji wypracowaliśmy algorytm postępowania w wirtualnym świecie, który jest odpowiednikiem realnego działania człowieka, ponieważ zależy nam, aby każdy uczestnik zapamiętał proste sekwencje ruchowe, które mogą być przydatne w codziennym życiu (takie jak np. poprawne opatrzenie rany). Wierzymy, że nauczanie przez praktyczne doświadczanie trudnego zdarzenia przyczynia się do wystąpienia sekwencji ruchowych odpowiedzialnych za pamięć mięśniową, która kiedyś może pozwolić na uratowanie życia swojego i innych osób.